Thursday, March 1, 2012

be a hero as the young generation



ENGLISH VERSION

Assalamualaikum wr.wb.

Good morning honorable teacher.

And friends good morning dear.
           
  First of all, let's take it to Allah swt has given us so many Good Things. Thus Spake, we can gather in this place,
            Second, we also thank our prophet Muhammad have That Brought us from darkness to light.
             
Okey, I will introduce myself. Rio dezaneru my name, my title is
"BE HERO AS A YOUNG GENERATION"

what do you know about the hero?

  
okay I'll start reading my speech.

As we know our country is a growing trend now to Encourage people to think about the "Heroism". As teenagers, we must honor the heroic history of our country. Indonesia, the country has many heroes. But why after independence 17 August 1945,  Why it found it difficult?
Why Indonesia is difficult, to find a hero?
 
Why it found it difficult? The answer is a big deal to look for enlightenment soon. If you are asked to describe the hero, in your brain That Will Appear is pageran in ponogoro, bung tomo, and the sultan Hasanudin.

In this era, the younger generation we have been proud of our nation. Great example of science students danmendapatkan Olympic gold medals yangikut. Bias we call them heroes, karnamereka has Brought our nation to an international word. We call them bias as "the education of heroin"

 There are actually many ways to be a hero, one of the which is athletics. We can declare them heroes Because They bring Indonesia into the international world. Bias we call them "heroes in the sports field." But how do we get to be the hero of the younger generation?
 
There are Several steps to do so.
  1. we can join the competition in our environment. As students we can be heroes in our joint competition school.we some pride we can be heroes in our society.
  2. we have to distance form the antitude individualistic.
  3. Themselves. nasionalism stand.So our souls, there are many ways if we want to be a hero. we should strive to Achieve our seriosly.
Ok feture to learn that's it for my speech today thank you very much for your attention, please forgive me if I have an error and finally I saidwabillahi taufik walhidayah wassalamu'alaikum wr.wb

crated :RIO DEZANERU

 INDONESIA VERSION

Assalamualaikum wr.wb.
Pagi guru yang baik terhormat.
Dan teman-teman selamat pagi sayang.

             Pertama-tama, mari kita menerimanya untuk allah swt telah memberi kita hal yang baik begitu banyak. Dengan demikian, kita dapat berkumpul di tempat ini,
             Kedua, kita juga berterima kasih kepada nabi kita Muhammad yang telah membawa kita dari kegelapan untuk menyalakannya.
  Okey, saya akan memperkenalkan diri. Nama saya Rio dezaneru, judul saya adalah "PAHLAWAN SEBAGAI GENERASI MUDA"

apa yang Anda tahu tentang pahlawan?

  oke saya akan mulai membaca pidato saya.

Seperti yang kita tahu tren yang berkembang dinegara kami sekarang mendorong orang untuk berpikir tentang "kepahlawanan".sebagai remaja, kita harus menghormati tentang sejarah kepahlawanan Negara kita. Indonesia, adalah Negara yang memiliki banyak pahlawan. Tapi mengapa setelah kemerdekaan 17 agustus 1945, kita sulitmenemukan pahlawan?
            Mengapa Indonesia sulit mencari pahlawan?
 Mengapa hal itu menjadisulit ditemukan?

            Jawabannya adalah ini masalah besar yang harus dicari pencerahannya segera. Jika kamu disuruh untuk menggambarkan pahlawan, di otak kamu yang akan muncul adalah pageran di ponogoro, bung tomo, dan sultan hasanudin.

            Di era ini, generasi muda kita telah bangga bangsa kita. Contohnya maha siswa yangikut olimpiade sains danmendapatkan mendali emas. Kita bias menyebut mereka pahlawan, karnamereka telah membawa bangsa kita dengan kata internasional. Kita bias menyebut mereka dengan sebutan  “bidang pendidikan heroin”

            Sebenarnya ada banyak cara untuk menjadi pahlawan, salah satunya adalah atletik. Kita dapat menyatakan mereka pahlawan karna mereka membawa bangsa Indonesia ke dunia international. Kita bias menyebut mereka “pahlawan dalam olahraga lapangan”. Tapi bagaimana cara kita untuk menjadi pahlawan generasi muda?

Ada beberapa langkah untuk melakukannya.

    1. kita dapat mengikuti kompetisi di lingkungan kita. Sebagai siswa kita bisa menjadi pahlawan dalam school.we kompetisi bersama kami beberapa kebanggaan kita bisa menjadi pahlawan dalam masyarakat kita.
    2. kita harus menjauhkan bentuk antitude yang individualistik.
    3. Sendiri. nasionalism stand.So jiwa kita, ada banyak cara jika kita ingin menjadi pahlawan. kita harus berusaha untuk Mencapai seriosly kami.

Ok cara untuk belajar itu saja untuk pidato saya hari ini terima kasih banyak atas perhatiannya, mohon maafkan saya jika saya memiliki kesalahan dan akhirnya saya saidwabillahi taufik walhidayah wassalamu'alaikum wr.wb
karya : RIO DEZANERU

No comments:

Post a Comment